بطری که انعطاف به زندگی ام داد

بطری که انعطاف به زندگی ام داد

حتما این جمله هارا از آدم های دیگر شنیده اید اما برای رسیدن به ثروت باید تلاش کرد تا بهش رسید و من هم برای رسیدن به رویاهام از بطری هایی که در بسیاری مارد کاربرد داشتن استفاده کردم و تجارتم را بر این اساس شروع کردم و به پول رسیدم و می خواهم شما رو هم با تعدادی از آنها در زیر آشنا کنم.

بطری پلاستیکی

به‌صورت وسیع رزین برای بطری‌ پلاستیکی استفاده می‌شود. این ماده اقتصادی، مقاوم در برابر ضربه، و سد خوبی در برابر رطوبت است. پلی‌اتیلن متراکم با گسترهٔ وسیع از مواد مانند اسیدها و مواد قابل اشتعال می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما با حلال‌ها سازگار نیست. این ماده مورد تأیید برای مواد غذایی می‌باشد.

پلی‌اتیلن متراکم، شفاف و قابل انعطاف است. اضافه کردن رنگ به پلی‌اتیلن متراکم آن را کدر می‌کند. هرچند در دماهای زیر نقاط انجماد محافظت خوبی را مهیّا می‌کند، از آن نمی‌توان برای پر کردن محصولاتی که دمایشان بالای ۱۶۰ فارنهایت یا ۷۱ سلسیوس هستند یا محصولاتی که نیازمند بسته‌بندی مکشی هستند، استفاده کرد.

پلی‌اتیلن متراکم شبیه است، انعطاف‌پذیرتر است و در کل مقاومت شیمیایی کمتری از پلی‌اتیلن متراکم دارد، اما شفاف‌تر است. پلی اتیلن کم‌تراکم به صورت عمده در فرایندهای پرفشار مورد استفاده قرار می‌گیرد، و هزینه آن به صورت قابل توجهی از پلی اتیلن متراکم بیشتر است.

C:\Users\ARAD\Downloads\mceu_35226105661667033417748 (21).jpg

بطری نوشابه

موادی که برای تولید پت به کار می‌رود، مشتقی از ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول است. هر دو این مواد از مواد نفتی می‌باشند. پت پلیمری است که نه تنها برای ساخت بطری پلاستیکی بلکه در صنایع نساجی هم کاربرد دارد و با نام تجاری پلی استر از آن یاد می‌شود. بطری هایی که از پت ساخته می‌شوند در یکسری از ویژگی ها شباهت دارند.

ظاهر شفاف، پلاستیکی بودن محصول و نیمه کریستالی بودن از ویژگی های این بطری هاست. استفاده از پت به عنوان پلاستیک مهندسی دیگر کاربرد این ماده است. از ترکیب پت با مواد دیگری مانند فیبر شیشه، استحکام مواد زیاد می‌گردد امروزه اکثر بطری‌های مواد غذایی مانند بطری نوشابه و آب معدنی را از بطری‌های پلاستیکی می‌سازند. دلیل ان هم ویژگی‌هایی است که این بطری‌ها در میان مردم پیدا کرده است. برای تولیدکنندگان آب معدنی و نوشابه که استفاده از این بطری‌ها صرفه اقتصادی بسیار خوبی هم داشته است.

بطری که انعطاف به زندگی ام داد

بطری پت ضایعات

با توجه به مضر نبودن این مواد و با توجه به مقاومت بالایی که بطری پت ضایعات ساخته شده با این مواد دارند، همینطور به دلیل مقاومتشان در برابر دما، مقاوم بودن در برابر شکستگی، دما و نفوذ گازها ، سبک بودن و وزن کم، تولید این محصولات روز به روز در حال افزایش می باشد. از طرفی قیمت ارزان این نوع بطری های تولید شده با مواد پت، نسبت به سایر مواد بسته بندی، نظیر فلز و شیشه، باعث شده تا تولید این بطری ها با این مواد بیشتر شود.

اما مساله ای که بشریت را درگیر آن می کند بحث حجم و تجزیه ناپذیری آن ها در زمان کم است. این بطری که با وجود اینکه وزن کمی دارند، حجم زیادی را اشغال می کنند. از طرفی تجزیه این مواد چیزی در حدود 300سال زمان لازم دارد، پس بحث بازیافت این محصولات اهمیت پیدا می کند. در خط تولید آب معدنی از این نوع بطری ها نیز استفاده می کنند.

C:\Users\ARAD\Downloads\mceu_35226105661667033417748 (23).jpg

.

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه