تخمه آفتابگردان سیاه خام

تخمه آفتابگردان سیاه خام

تخمه آفتابگردان میوه گل آفتابگردان می باشد و در گیاه شناسی آنرا از کاسنیان می دانند.کشت آن بیشتر برای بدست آوردن اسید لینولئیک یا امگا6 و است اسید اولئیک یا امگا 9 و همچنین برای روغن تخم آفتابگردان است.بزرگترین بازار خرید و فروش عمده تخمه آفتابگردان خام، شهر خوی می باشد که در استان آذربایجان غربی قرار دارد.تخم آفتابگردان از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. درهر 100 گرم از تخمه آفتابگردان ، تقریبا 20 گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل در مکملهای غذایی از پودرآن استفاده می‌شود.تخم آفتابگردان خام دارای ویتامینها و مواد معدنی می باشد.

تخمه آفتابگردان سیاه خام

یکی دیگر از عناصر موجود در تخمه آفتابگردان، سلنیوم است. این عنصر باعث کنترل عملکرد DNA در موقع کد برداری می شود و به این صورت جلوی ابتلا به سرطان میگیرد. علاوه بر این سلنیوم باعث فعال شدن پروتئین‌ها از جمله گلوتیشن پراکسیداز می شود. زمانی که میزان این پروتئین ها افزایش یابد، مانع از ابتلا به سرطان می شوند. مجموعه آراد برندینگ با رعایت انصاف و احترام به مشتریان عزیز در خرید و فروش عمده تخم آفتابگردان در خدمت شما بزرگواران است تا سریعتر و آسانتر ،خریدی مطمئن را تجربه کنید.

تخمه آفتابگردان سیاه

یکی از پر طرفدارترین تنقلات میان مردم ایران تخمه آفتاب گردان شمشیری می باشد که در انواع متفاوتی همچون سیاه و سفید در بازار موجود است. تفاوت این تخمه با دیگر تخمه ها در شکل ظاهری آن میباشد که کمی کشیده تر از دیگر تخمه ها است. این محصول بیشتر در منطقه خوی در ایران کشت می شود که از مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد.همچنین می توان گفت این محصول مواد مغذی بسیار زیادی همچون انواع ویتامین ها، فیبر و… را دارا می باشد. تخمه آفتابگردان زعفرانی به دلیل روغنی بودنش برای افرادی که دچار سرما خوردگی هستند توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند هم مصرف آن منع شده است، چرا که دارای کالری زیادی است.

تخمه آفتابگردان سیاه خام

مطالعات و تحقیقات در چند سال اخیر نشان داده است مصرف تخمه آفتابگردان سیاه لیمویی برای افرادی که دچار قند خون و دیابت می باشند مفید است و باعث می شود قند خون افراد کاهش یابد. بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد تخمه آفتاب گردان باعث یبوست در افراد به خصوص کودکان می شود که باعث شکم درد زیادی می شود.لازم به ذکر است افرادی که دچار حساسیت های التهابی و خارش می باشند باید در مصرف تخمه آفتابگردان دقت کنند، چرا که این محصول طبع بسیار گرمی دارد. از طرفی برای افرادی که گیاه خوار هستند مفید است و می توانند مصرف آن را جایگزین گوشت کنند چون از پروتئین زیادی برخوردار است. از طرفی استفاده از این محصول در طب سنتی نیز کاربردهای زیادی دارد و افرادی که می خواهند مزاج خود را تنظیم کنند از این ماده استفاده کنند از طرفی استفاده از تخمه آفتابگردان دور سفید برای کسانی که تصیمم به کاهش وزن دارند نیز توصیه می شود.

خرید و فروش تخمه آفتابگردان خام

یکی از این ویتامین ها،ویتامین E است،که مقدار آن هم در تخم آفتابگردان چینی بسیار بالا و قابل توجه است.ویتامین E ،رادیکالهای آزاد را که برای بدن مضر می باشد را بی اثر می کند.ویتا مین E نقش موثری در جوان سازی پوست و همچنین رفع التهابات دارد. به علت وجود فیبر در تخم آفتابگردان ،حرکات روده را بهبود می بخشد، ودر رفع یبوست موثر است.تخمه آفتابگردان بسیار مغذی است و در صد قابل توجهی از نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین ها را تامین می کند.البته باید توجه داشت که نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.مقدار مناسب استفاده از آن به اندازه یک فنجان یا حدوداً 60 گرم در روز است.

تخمه آفتابگردان سیاه خام

زیاده روی در مصرف آن به دلیل چربی و کالری بالا منجر به چاقی می شود تخمه آفتابگردان خام سفید حاوی ویتامینA وD و املاح معدنی فراوانی است. که به سلامت کبد کمک می کند و با افزایش سم زدایی کبد به درمان کبد چرب کمک می کند.از طرفی زمانی که چربیهای خوب از سطح مناسب خود بالاتر بروند، می توانند در اعضای مختلف بدن ما مانند کبد تجمع کنند و موجب کبد چرب شوند.به همین دلیل باید در مصرف آن رعایت اعتدال کنیم. تخم آفتابگردان از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. درهر 100 گرم از تخمه آفتابگردان ، تقریبا 20 گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل در مکملهای غذایی از پودرآن استفاده می‌شود.تخم آفتابگردان خام دارای ویتامینها و مواد معدنی می باشد.

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه