خلاقیت باعث شد تا پول در زندگی ام جریان پیدا کند

من تصمیم گرفتم به جای روش سنتی با روش نوین مزرعه خود را آبیاری کنم و از این طریق با لوازم آبیاری آشنا شدم و تجارت خود را در این حوزه آغاز کردم. در ادامه به بررسی انواع آبیاری خواهیم پرداخت.

آبیاری دریپ

میزان آب مصرفی برای زمینهای کشاورزی معمولا از رودهای کوچک و فصلی که کم فشار هستند، تامین می شود و به ‌همین دلیل چون اختلاف پتانسیل نیست، فشار لازم برای حرکت آب داخل لوله در کار نخواهد بود و برای این که سرعت آب بیشتر شود، باید از طریق یک پمپ این فشار را تولید کرد. قیمت آبیاری دریپ به عوامل مختلفی بستگی دارد.

داخل پمپ یک پروانه ای نصب ‌شده است که به وسیله چرخش آن قدرتی که باعث تولید این فشار مورد نیاز برای به حرکت انداختن آب است، ایجاد می شود و به این صورت که پروانه داخل پمپ می‌ چرخد و فشار مورد نیاز را برای گردش آب تامین می کند.

این فشار موجود در آب نیاز است چون آبی که برای محصولات کشاورزی به کار می رود، باید به تمام نقاط حتی دورترین آن رسیده و هیچ کدام از گیاهان بی ‌آب نمانده و خراب نشوند.

همان طور که گفتیم، روش آبیاری قطره ای آب فقط به ریشه گیاه می رسد و چون سایر قسمتهای زمین از آب کافی برخوردار نمی شود، بنابراین به علفهای هرز این اجازه را نمی دهد تا رشد کنند و یا رشد آنها بسیار کم است.

C:\Users\ARAD\Desktop\04.jpg

آبیاری قطره ای درخت انگور

قیمت آبیاری قطره ای درخت انگور بسیار مقرون به صرفه است. فرسایش خاک به کندی انجام می گیرد و سالهای زیادی کشاورز از زمین خود می تواند استفاده کند و هزینه های مربوط به پرداخت دستمزد کارگران در حد چشمگیری کاهش می یابد، زیرا عملیات کود دهی به وسیله سیستم انجام می شود و به نیروی انسانی نیاز نیست.

استفاده از این روش آبیاری قطره ای مصرف آب را به حداقل می رساند و از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و میزان کود مصرفی کاهش می یابد.

چون این سیستم، عملیات آبیاری را با فشار بسیار کم انجام می دهد، انرژی کمتری نسبت به سایر روشهای آبیاری برای تامین آب نیاز است و برای همین سایر هزینه ها کاهش می یابد.

این سیستم آبیاری قطره ای قابلیت وصل شدن به آب شور و هم چنین فاضلاب تصفیه شده را دارد؛ اما به خاطر داشته باشید نمک یا املاح موجود در این آبها می تواند در سیستم آبیاری رسوب کرده و سبب گرفتگی شود که جای نگرانی نیست و این انسداد و گرفتگی به سادگی رفع می شود.

C:\Users\ARAD\Desktop\05.jpg

آبیاری هوشمند

قیمت آبیاری هوشمند مناسب است. با استفاده از اسید رقیق شده، رسوب موجود در جداره لوله ‎ها یا نازلها را بر طرف کرده و دوباره سیستم آبیاری را راه اندازی می کنند که برای این منظور، هم چون عملیات کود دهی، درصد مشخصی از اسید را با آب رقیق کرده و سپس وارد لوله‎ های آبیاری می کنند، چرا که اسید می تواند رسوب زدایی کرده و مجاری انتقال آب را باز کند.

به خاطر داشته باشید که هرگز از آب مخلوط شده با اسید برای آبیاری گیاهان کاشته شده استفاده نکنید، چرا که اسید موجود در آب می تواند گیاه مورد نظر شما را نابود کند و از بین ببرد و این مسئله را نیز مد نظر داشته باشید که جهت پیشگیری از آسیب رسانی به تجهیزات در صورت استفاده از اسید، حتما از یک متخصص مشاوره و کمک بگیرید.

C:\Users\ARAD\Desktop\06.jpg

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه