قیمت مربا بالنگ زعفرانی با آهک

قیمت مربا بالنگ زعفرانی با آهک

هم اکنون مربای بالنگ به صورت خانگی هم تولید می‌ شود و از لذیذترین شیرینی شناخته می شود که در کنار سایر محصولات صبحانه مانند کره قابل استفاده است، این محصول کاملاً سالم و مغذی می باشد و برای تهیه آن از چند نوع ماده استفاده می گردد که همگی سالم هستند.

مربای بالنگ محصولی است که سن و سال نمی شناسد و برای همه بدون محدودیت قابل استفاده می باشد، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود. مربای بالنگ از جمله محصولات خوشمزه می باشد که طعم آن را معمولاً همه می پسندند و به عنوان یکی از خوش طعم ترین و البته پرطرفدارترین مرباها شناخته می شود، این محصول ممکن است به شکلهای مختلفی تولید گردد و در حال حاضر تولید آن در برنامه صنایع غذایی مربوطه هم می باشد و برندهای مختلفی از آن وارد بازار می گردد.

هر قدر کیفیت مربای مورد نظر بالاتر باشد آن محصول خوشمزه تر است که هم نوع خانگی محصول و هم نوع صنعتی آن از کیفیت خوبی برخوردار می باشند و در صورتی که نوع بهداشتی و مطمئن آن را بتوانید تهیه کنید، به عنوان یک ماده غذایی خود می ‌توانید روی آن حساب باز کنید.

قیمت مربا بالنگ زعفرانی با آهک

از جمله مزایا و برتریهای این نوع از قیمت مربا بالنگ نسبت به سایر محصولات این است که به صورت طبیعی خوش طعم می باشد و برای خوش طعم کردن این محصول دیگر نیازی به افزودن طعم دهنده های خاص نیست، به همین علت در بخش خانگی هم تهیه و پخت این نوع از مربا انجام می شود.

مربا بالنگ زعفرانی

برای تهیه بهترین کیفیت از مربا بالنگ حتما از میوه بالنگ تازه استفاده می شود تا نتیجه بهتری حاصل شده و مربای نهایی از لحاظ طعم و عطر بتواند ارزش زحمتی که بابت چندین مرحله گرفتن تلخی بالنگ کشیده شده را داشته باشد و مورد توجه علاقه مندان به مربا قرار بگیرد.

هرچند که برندهای معتبری در حوزه صنایع غذایی به کار تولید مربا بالنگ مشغول بوده و این محصول را در شیشه با حجمهای مختلف راهی بازار می کنند اما درست کردن این مربا در خانه هم خالی از لطف نیست و می توانید با صرف کمی حوصله و آشنایی با نکات طلایی تهیه مربا بالنگ آن را در خانه تهیه کنید. دستور تهیه مربا بالنگ در هر روستا و یا شهری می تواند متفاوت باشد اما از یک قاعده کلی پیروی کرده که تلاش کرده ایم در ادامه به ساده ترین شکل ممکن آن را توضیح دهیم.

قیمت مربا بالنگ زعفرانی با آهک

کیفیت و رنگ میوه ای که برای تهیه مربا بالنگ زعفرانی انتخاب می شود در ظاهر مربای به عمل آمده نقش تعیین کننده ای ایفا می کند به طوریکه هرچقدر بالنگها تازه تر باشند رنگ نهایی کار سبزتر خواهد بود. بدون شک مصرف مربا بالنگ همچون مربای سیب زرد فقط به دلیل خوشمزه بودن آن نیست بلکه خواص فراوان و ارزشهای غذایی میوه بالنگ است که مورد توجه قرار گرفته و برای سلامت انسان بسیار مفید واقع می شود.

مربا بالنگ با آهک

یکی از خوشمزه ترین و خوش عطر ترین انواع مربای ایرانی مربای بالنگ است که طرفداران زیادی دارد برای پخت مربا بالنگ با آهک باید نکاتی را بدانید ابتدا بالنگها را به صورت حبه ای یا به شکل گل و قلب خرد کنید.

برای این کار از کارد یا قالب استفاده کنید لازم نیست تمام قسمت سفت پوست را بگیرید اگر کمی از پوست آن با گوشت بماند بهتر است زیرا بیشترین عطر آن بر روی پوستش است سپس آنها را درون قابلمه ریخته و به اندازه ای آب می ریزیم که روی سطح بالنگها پر شود قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد بعد از جوشیدن آب ۴۵ دقیقه زمان می دهید تا پخت اولیه انجام شود و سپس سریعاً آبکشی می کنیم این کار را سه بار انجام می دهیم سپس بالنگها را درون آب سرد ریخته و هر یک ساعت آب آن را عوض می کنیم این کار را هم چهار بار تکرار کنید این کار را برای گرفتن تلخی بالنگها انجام می دهیم در این مرحله شربت را آماده می کنیم شکر و آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و قوام بیاید سپس بالنگها را به آن اضافه کرده و به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بجوشد تا بالنگها پخته شود.

قیمت مربا بالنگ زعفرانی با آهک

برای پخت کدو حلوایی، انجیر یا مربا بالنگ با پوست برای ترد شدن مربا و حفظ شکل ظاهری میوه پس از پخت از آهک خوراکی یا آهک هیدراته با خلوص بالا استفاده می کنیم که این کار برای حفظ پروتئین میوه هم هست آهک هیدراته را با آب مخلوط کرده آب آهکی ایجاد می شود.

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه