قارچ صدفی کبابی شیراز

قارچ صدفی کبابی شیراز

یکی از خوراکیهای عالی که در همه جای دنیا یافت می شود قارچ صدفی کبابی جنگلی خشک صنعتی می باشد و علاوه بر این که یک غذای عادی محسوب می شود. امروزه قارچ خوراکی جنگلی به عنوان دارو هم شناخته می شود چون ارزش غذایی فراوانی دارد قارچ صدفی، کلاهی پهن و بادبزنی شکلی دارد و گوشت کلاهک آن سفید و سفت می باشد زیر کلاهک این نوع قارچ تیغکهایی وجود دارد، که دارای رنگ سفید تا کرمی می باشند. با آراد برندینگ در ادامه همراه باشید.

قارچ صدفی کبابی شیراز

در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری با کیفیت مطلوب قارچ صدفی قابلیت کشت دارد قارچ صدفی کبابی صنعتی قارچی، است که در مزارع و گلخانه ها تولید شده به همین دلیل به آن قارچ صدفی صنعتی می گویند این نوع قارچ را می توانید در حرارت بالا به راحتی پرورش دهید. آسیای جنوب شرقی، آمریکا و اروپا از رایج ترین مناطقی هستند، که قارچ صدفی در آنها کشت می شود این مدل قارچ به راحتی روی چوبهای پوسیده، کنجاله سویا، ضایعات کاغذ، خاک اره و مواد لیگنوسلولزی رشد می کند.

قارچ صدفی کبابی جنگلی

بر روی ماهیچه های ظریف در دیواره ی سرخرگها تاثیر آرامبخشی دارد، که این باعث شده به صورت موثری فشار خون کاهش پیدا کند. خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به درمان التهاب مزمن و حاد کمک نماید برای سلامت دندانها مفید است و به حفظ مینای دندان کمک خواهد کرد زیرا دارای کلسیم، فسفر و ویتامین دی می باشد و باعث رشد دندانها و استحکام آنها می شود موجب کاهش التهاب لثه می گردد به درمان بی خوابی و خلق و خوی منفی کمک می نماید. خاصیت ضد میکروبی دارد به دلیل آنزیمهای حاوی فیبر و دیگر آنزیمهایی که دارد باعث کاهش کلسترول بد خون می شود علاوه بر این دارای پروتئین ظریف می باشد، که به تجزیه کلسترول کمک می کند و به سلامت قلب کمک شایانی خواهد کرد باعث استحکام استخوانها می شود.

قارچ صدفی کبابی شیراز

قرنها بیش در طب سنتی برای درمان و پیشگیری از بسیاری بیماریها از قارچ صدفی کبابی جنگلی یا کامبوجا قارچ استفاده می کرده اند و به علت ظرفیت درمانی فراوانی که این نوع قارچ دارد با دیگر قارچهای دارویی قابل قیاس نیست. قارچ صدفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در داخل سیستم ایمنی بدن تاثیرات ضد ویروسی خود را دارد علاوه بر این از تکثیر سلولها در ویروسها جلوگیری می کند این نوع قارچ دارای یک پروتئین ضد ویروس به نام اوبیکیتین می باشد. فعالیت بالقوه ی ضد توموری دارد و این به دلیل پلی ساکاریدهای موجود در آن است توانایی خوبی در مقابله با سرطان روده دارد و علت این امر به واسطه آنتی اکسیدان خاصی به نام پلی ساکارید پلوران می باشد، که در قارچ صدفی وجود دارد و می تواند از آسیب دی ان ای به بدن جلوگیری کند.

قارچ صدفی کوهی شیراز

قارچ صدفی دارای آنتی اکسیدان بوده که کمک به ایمن شدن بدن در برابر سرطان می شود و بخاطر داشتن اسید آمینه می تواند سطح انرژی بدن را تنظیم کند و با دارا بودن ویتامین خانوداه B و D وC می باشد که دارای املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر و روی می باشد که با دارا و بودن پروتئین مورد نیاز بدن کمک به افزایش عضله ورزشکاران می کند و موجب کاهش خستگی شده و در کم کردن کلسترول بدن نقش بسزایی دارد. قارچ صدفی کمک به ساخت انسولین در بدن می شود و با کمک به ترمیم التهابات بدن و افزایش خون کمک به درمان بیماری دیابت می کند و با مصرف قارچ ویتامین د بدن تامین می شود که در دفاع بدن در برابر بیماری آنفولانزا کرده و افرادی که آرتروز دارند کمک به ترمیم مغز استخوان می کند همچنین افرادی که دچار بیماریهای گوارشی هستند.

قارچ صدفی کبابی شیراز

همانطور که می دانید استفاده از ترشی قارچ صدفی شیراز می تواند کاملا بصرفه باشد و با توجه به میزان خواص و پروتئین سرشاری که دارد می تواند کمک به سلامت جامعه کند و تمامی ویتامین موجود در گوشت را تامین کرده و برای افرادی که منع مصرف گوشت را دارند می تواند از این قارچ استفاده کنند استفاده از آن بسرعت می تواند در بدن جذب شده و بدون هیچگونه اشکالی در سیستم گوارشی بدن سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین موجود در این قارچ می تواند در سلامت پوست و مو شما تاثیر داشته باشد و با استفاده از لبنیات می توان ویتامین D را جذب بدن کرد. با افزایش یافتن خرید قارچ کوهی تولید و پرورش این محصول در کشور افزایش پیدا کرده است که با توجه به خرید این محصول از سمت مغازه دارن و خریداران تولید کمپوست آن نیز در کشور درخواست زیادی داشته است.

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه