تخمه هندوانه بوداده شور

تخمه هندوانه بوداده شور

اگر شما هم قصد خرید تخمه هندوانه اب پز شده را دارید سعی کنید که بدون واسطه محصول خود را بصورت عمده از کشاورزان آن خریداری نمایید تا هم برای شما خریدی به صرفه و اقتصادی باشد و هم اینکه کمک زیادی به کشاورز تولید کننده کرده باشید تا او هم بتواند مزد زحمت خود را بیشتر دریافت کند.

C:\Users\Salam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\61af6677914b0.jpg

اگر دوست دارید که با شیوه ی اب پز شدن تخمه هندوانه بوداده آگاه شوید می توانید به شیوه ی زیر عمل نمایید: مواد لازم برای بو دادن تخمه هندوانه خام

  • تخمه هندوانه
  • آب
  • نمک

در ابتدا تخمه های هندوانه را شسته و خشک نمایید و سپس درون ظرف مناسب بر روی حرارت ملایم گذاشته و ترکیب آب و نمک مخلوط شده با هم را به تخمه هنداونه در حال تفت اضافه نموده و هر چند دقیقه یکبار آن را زیر و رو می کنیم تا قسمتی از آن بیش از اندازه بو داده نشود و در اصلاح تلخ نشود بعد از اینکه احساس کردید تخمه هندوانه شما حالتی پوک و ترد پیدا نموده می توانید از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن ذرون ظرف مناسبی گذاشته و میل نمایید. اگر شما عزیزان قصد خرید تخمه هندوانه بصورت عمده را دارید هم اکنون با ما تماس حاصل نمایی.

خرید تخمه هندوانه

در قسمت بالا به صورت کلی در مورد ویتامینها و غیره موجود در مغز تخمه هندوانه صحبت کردیم که این خواص باعث کاهش کلسترول خون، کمک به سلامتی پوست، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، بهبودی در سلامت دستگاه گوارش و کمک به کنترل و درمان دیابت می شود که در پایین بیشتر در مورد خواص آن در طب سنتی صحبت خواهیم کرد، البته باید بدانید که مصرف بیش از حد تخم هندوانه مضرراتی همچون افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون در صورت بو دادن با نمک می شود.

C:\Users\Salam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\41346597_l-1.jpg

از سوی دیگر هم خرید تخمه هندوانه به دلیل داشتن فیبر فراوان باعث ایجاد سیری، کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود در نتیجه با مصرف آن می توانید لاغر شوید به به استیل مورد نظر خود برسید. برای علاقه مندان به تخمه هندوانه بو داده راه درست کردن آن را شرح می دهیم : باید در ماهیتابه ای با دمای 180 درجه سانتی گراد مقدار مورد نظر از تخمه هندوانه را ریخته و به مدت 30 تا 45 دقیقه حرارت داده شود تا به حالت ترد مانند برسد، اگر کمی روغن زیتون را روی این تخمه ها اسپری کنید و نمک و در صورت تمایل فلفل، آب لیمو و گلپر به آنها بزنید طعمی بسیار لذیذ تر و دلچسب تر به خود می گیرد.

تخمه هندوانه شور

جالب است بدانید مغز هندوانه موجب سلامت قدرت جنسی آقایان می شود چرا که حاوی اسید آمینه ای چون؛ آرژنین است که به تولید اسپرم کمک می کند و اختلالات جنسی را رفع می کند.

C:\Users\Salam\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\WhatsApp-Image-2021-07-21-at-21.06.22-1.jpg

اگر دچار کم خونی شدید هستید و تمام داروها را برای رفع این مشکل امتحان کرده اید بهتر است از تخمه هندوانه شور استفاده کنید که سرشار از آهن و اسید فولیک است از این رو سطح گلبولهای قرمز را افزایش داده و فرآیند اکسیژن رسانی به بافتها و اندامهای بدن را بهبود می بخشد با توجه به این ویژگی به بانوان باردار توصیه می شود مصرف تنقلات ناسالم را کنار بگذارند و به جای آن، از مغز تخمه استفاده کنند که از ایجاد کم خونی و یبوست دوران بارداری جلوگیری می کند. از دیگر خواص آن؛ رفع اختلالات گوارشی، تقویت اعصاب، سلامت قلب، رفع مشکلات کلیوی، تنظیم فشار خون، قند خون و کلسترول و غیره است با این اوصاف سعی کنید روزانه مقداری مغز تخمه را در جیب خود ریخته و به عنوان میان وعده مصرف کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خوردن مغز تخمه هندوانه خام و تخمه ژاپنی از نوع شور و نمکی آن استفاده کنند که دو برابر خوشمزه تر و لذیذ تر است مغز تخمه هندوانه شور از آن جایی که با استفاده از نمک، شور و طعم دار شده طرفداران زیادی دارد. در واقع شما به راحتی می توانید مغز تخمه را در خانه بو دهید بدین صورت که ابتدا تخمه های هندوانه را کاملا شسته و در مقابل نور خورشید خشک نمایید پس از آن که خشک شد می توان تخمه ها را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا تفت بخورد. سپس مخلوط آب و نمک را روی تخمه ها بریزید و اجازه دهید نمک به خورد تخمه برود و به طور کامل آب تبخیر شود پس از این که تخمه ها خوب بو داده شد از روی حرارت بردارید و روی سینی بریزید تا خنک شود.

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه