کیوان شهرکی نسب

.

کیوان شهرکی نسب,قهوه

.

.

.

کیوان شهرکی نسب

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم و معروفی است که در جهان علاقمندان زیادی دارد. تجارت قهوه و به طور کلی صنعت آن، از لحاظ سودآوری و درآمدزایی بعد از نفت در رتبه دوم دنیا قرار دارد.

کشورهای مناطق گرمسیری جهان مثل کشورهای آسیای شرقی، آفریقا و آمریکای جنوبی از نظر اقلیمی و آب و هوایی مناسب رشد و پرورش قهوه هستند. از میان این کشورها تنها ۵ کشور بیشترین تولید قهوه دنیا را به خود اختصاص داده اند.

ایران هم از کشورهایی است که امکان پرورش گیاه قهوه و برداشت قهوه از آن را ندارد، بنابراین قهوه را از کشورهای تولید کننده وارد می‌کند.

با توجه به تقاضای بالا و محبوبیت قهوه در کشور و مصرف بالای آن، واردات قهوه مرغوب و با کیفیت به کشور از موضوعات مهم به شمار می‌رود.

با توجه به این موضوع، فعالان حوزه واردات قهوه و سرمایه گذاران این بخش نقش بسیار مهمی در تامین قهوه مورد نیاز کشور دارند.

یکی از افراد بسیار فعال و متخصص در بخش واردات قهوه، فرآوری قهوه و بسته بندی و عرضه آن، کیوان شهرکی نسب است. عمده حضور ایشان در بخش واردات قهوه بوده و پس از آن به تاسیس واحدهای مختلف فرآوری دانه های قهوه و تولید محصولات متنوع قهوه پرداخته است.

 

صنعت قهوه ایران

صنعت قهوه ایران

زمان بسیار زیادی از ورود قهوه به کشور و رواج آن در بین مردم می‌گذرد. اما تا کنون صنعت قهوه در ایران پیشرفت خاصی نداشته است. در دیگر کشورها به قهوه اهمیت خاصی داده می‌شود و حتی دیده شده که وزارت قهوه هم ایجاد کرده اند. تجارت و صنعت قهوه در دنیا بسیار پرسود است اما در ایران تاکنون به آن مرحله از سود اقتصادی نرسیده است‌ و راه طولانی در پیش است.

کیوان شهرکی نسب یکی از کسانی است که با اهداف بلند مدت و دانش و تخصص وارد این عرصه شده است.

در سال های اخیر با محدودیت ها و مشکلاتی که در واردات به وجود آمد و همچنین افزایش نرخ ارز، واردات محصولات قهوه هم کاهش یافت. به همین علت آقای شهرکی نسب و دیگر فعالان صنعت قهوه شروع به تلاش برای افزایش تولید قهوه در داخل کشور کردند.

کیوان شهرکی نسب نوع قهوه وارداتی را بیشتر به دانه های سبز قهوه اختصاص داد تا بتوانند پس از فرآوری آن محصولات متنوعی را به بازار قهوه ایران عرضه کنند.

این موضوع باعث شد تا کیوان شهرکی نسب به یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان قهوه خام کشور تبدیل شود.

کشورهایی که واردات قهوه بیشتر از آن جا صورت می‌گیرد کشورهایی مثل امارات، ترکیه،. هند، اندونزی، رومانی و ایتالیا هستند.

آقای شهرکی نسب با راه اندازی چندین واحد فرآوری قهوه، نقش زیادی در تامین قهوه و محصولات مرتبط با قهوه در کشور دارند.

تولید قهوه

تولید قهوه

آن چه از گیاه قهوه برداشت می‌شود به شکل دانه هایی سبز است‌. این دانه های سبز قهوه را با روش های مختلفی فرآوری کرده و پوست آن ها جدا می‌شود. در مرحله بعد باید این دانه ها برشته یا به اصلاح رست شوند. در پایان این مرحله است که دانه های قهوه به همان شکلی که می‌شناسیم می‌بینیم.

واحدهای تولید قهوه آقای شهرکی نسب مراحل مختلف فرآوری، رست، آسیاب، عصاره گیری و تولید گرانول قهوه را انجام می‌دهند و قهوه با کیفیت و تنوع بالا به بازار عرضه می‌کنند‌. فعالیت های مختلف و گسترده این واحدها، زمینه اشتغال برای افراد زیادی را فراهم کرده است.

تنوع قهوه وارداتی که آقای شهرکی نسب انجام می‌دهند زیاد است همه انواع مرغوب قهوه از جمله عربیکا و روبوستا را شامل می‌شود.

صادرات قهوه

تنوع و کیفیت بالای قهوه وارداتی آقای شهرکی نسب زمینه را برای تولید انواع مختلف قهوه از جمله اسپرسو، ترک و فرانسه فراهم کرده است.

همین موضوع باعث شد تا ایشان بخشی از قهوه تولیدی خود را برای اولین بار به کشورهایی همچون عراق، افغانستان و ترکیه و سایر کشورهای همسایه صادر کند‍. صادرات قهوه گامی بزرگ در توسعه صنعت قهوه کشور است که شرکت آقای شهرکی نسب در تحقق آن نقش زیادی دارد.

کشور اندونزی یکی از مرغوب ترین انواع قهوه از نوع روبوستا را دارد. کیوان شهرکی نسب از اصلی ترین وارد کنندگان قهوه روبوستای اندونزی هستند که در نوع خود کیفیت بسیار بالایی دارد.

یکی از فعالیت های جدید و مهم کیوان شهرکی نسب، تولید انواع قهوه فوری با تنوع و کیفیت بالا در کشور است. در کنار انواع قهوه دم کردنی و میکس، قهوه فوری هم بسیار محبوب است. اخیرا واردات این نوع قهوه با کاهش زیادی روبرو شده و نیاز به بازار داخلی افزایش پیدا کرده است. با توسعه تولید این نوع از قهوه، صادرات آن هم برای اولین بار گسترش یافته است.

فرهنگ سازی

نوشیدنی قهوه قرن هاست در کشور وجود دارد و استفاده می‌شود اما هنوز برای عده ای یک نوشیدنی لوکس محسوب می‌شود و تنها به عنوان تفریح به نوشیدن قهوه می‌پردازند. در حالی که مصرف چای کشور سه برابر قهوه است.

یکی از اهداف پیش روی کیوان شهرکی نسب موضوع فرهنگ سازی برای مصرف قهوه است. قهوه نوشیدنی بسیار مفیدی است و مردم باید با آن بیشتر آشنا شوند و در برنامه زندگی روزمره شان نوشیدن قهوه را جای دهند. از مهم ترین برنامه های ایشان در این راستا افزایش تولید قهوه و به دنبال آن کاهش قیمت قهوه است که باعث می‌شود در دسترس بودن آن برای همه امکان پذیر شود.

از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های کیوان شهرکی نسب و همه افراد فعال اقتصادی و تولیدکنندگان قهوه در ایران، تولید و عرضه قهوه با کیفیت و قابل رقابت با قهوه خارجی وارداتی است. این هدف تا حدودی به واقعیت نزدیک شده و کیفیت قهوه های داخلی از نظر رست، نوع آسیاب و بسته بندی محصولات افزایش زیادی پیدا کرده است.

آقای شهرکی نسب که یک وارد کننده و صادر کننده موفق و همینطور تولید کننده برتر قهوه در ایران است عنوان می‌کند که بزرگترین هدفش همیشه ایجاد زمینه های اشتغال پایدار برای جوان ایرانی است و در این راه از تولید کننده های تازه وارد به حوزه تولید قهوه، حمایت همه جانبه می‌کند.

حمایت از تولید کننده ها همواره باعث می‌شود تا تمرکز آن ها روی افزایش کیفیت محصولات بیشتر شود و محصول قابل قبولی ارائه دهند‌.

تجهیزات آماده سازی قهوه

از بخش های مهم مربوط به صنعت قهوه، لوازم و تجهیزات آماده سازی قهوه است‌. این تجهیزات هم در بخش خانگی و هم صنعتی اهمیت زیادی دارند. همان طور که انواع مختلفی از قهوه وجود دارد، دستگاه های متفاوتی هم برای به اصطلاح دم آوری آن وجود دارد. مثل دستگاه های اسپرسوساز برقی ، انواع قهوه سازهای قابل حمل و قهوه جوش های ساده‌.

کیوان شهرکی نسب اخیرا در بخش تولید و واردات این دستگاه ها و لوازم تهیه قهوه فعالیت هایی را آغاز کرده است. هدف او فراهم کردن بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آماده سازی قهوه است که سرمایه زیادی را برای این کار در نظر گرفته است.

.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه