کود باعث ماشین دار شدن من شد

کود باعث ماشین دار شدن من شد

با شروع فعالیت خود در زمینه کود به پیشنهاد یکی ازهمکارانم تصمیم گرفتم که کار خود را به صورت الکترونیک یعنی در بستر اینترنت پیش ببرم و به طور باور نکردنی توانستم عرض گذشت یک ماه ماشین مورد پسندم را خریداری کنم و موفق شوم.

کود فسفات آلی

کود فسفات آلی بیشترین میزان مصرف را در میان انواع کودهای سوپر فسفات دارد. در ایران نیز تولیدکنندگان بسیاری به عرضه سوپر فسفات گرانول با ترکیبات مختلفی روی آورده اند.

سوپر فسفات گرانوله از ترکیب گوگرد، کلسیم و فسفر با فرمولاسیون Ca(H20P4)2.H2O تهیه می شود. این کود حاوی مواد آلی است که جذب آن باعث احیای خاک خواهد شد. برتری این محصول نسبت به کودهای دیگر وجو عنصر در آن است.

همچنین گوگرد موجود در این محصول PH خاک های قلیایی را کاهش داده و کنترل می کند. سوپر فسفات گرانوله یکی از مناسب ترین و بهترین کودهای شیمیایی برای محصولاتی مانند سیب زمینی، دانه های روغنی، نیشکر، چغندر قند، درختان میوه و… می باشد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (19).jpg

کود سبز ماش

به طور کلی ساز و کار کود سبز ماش اینگونه است گیاهی که به عنوان کود سبز کاشته می شود طی فرایند رشد خود مواد آلی خاک را دریافت می کند و در خود نگه می دارد.

هنگامی که آن گیاه را به خاک بر می گردانند دوباره مواد عالی را به خاک برمی گرداند و مواد دیگری به خاک اضافه نمی کند بلکه از شسته شدن این مواد در خاک جلوگیری می کند.

یکی از خواص دیگری که کودهای سبز دارند جلوگیری از فرسایش و سفت شدن خاک می باشد در واقع این گیاهان که روی خاک سبز می شوند هنگام وزش باد مانع از فرسایش و جابجایی خاک می شوند.

همچنین سایه آنها مانع از رشد  علفهای هرز می شود. کودهای سبز را به طور کلی در فصل پاییز کشت می کنند به جز برخی از موارد مانند ذرت و یونجه را در بهار می کارند.

اگر کودهای سبز نتیجه مطلوب و دلخواه را ایجاد نکنند می توان از دو گیاه به طور همزمان استفاده کرد اما دو گیاهی که به عنوان کود سبز کشت می شوند باید با هم هماهنگ باشند و شرایط نسبتاً یکسانی برای رشد داشته باشند.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (20).jpg

کود نیتروژن

یکی از حیاتی ترین و ضرروی ترین عناصر برای رشد گیاهان، کود نیتروژن می باشد که آن را باید از خاک دریافت نمایند و نیتروژن خاک نیز توسط کود نیتروژن بالا هلندی که به زمین داده می شود، تامین می گردد.

این محصول نام برده شده با تامین ازت مورد نیاز خاک، روند متابولیسم و رشد گیاه و محصولات کشاورزی را به بهترین نحو تامین  و تسریع می کند و کشاورزان به خوبی می دانند که کمبود یا فقدان ازت در خاک چه خسارتهایی سهمگینی به کشاورزی می زند، زیرا با کشت پی در پی خاک و طرق نادرست در کشت، خاک ضعیف شده و مواد مغذی خود را از دست خواهد داد و برای جبران نیتروژن موجود در آن باید کودهای نیتروزن بالا استفاده کنیم.

تمامی کشورزان در سراسر دنیا این کار را انجام می دهند زیرا در صورت عدم تزریق این کود و نرسیدن نیتروژن به گیاه، گیاهان و درختان با کاهش رشد مواجه شده و محصولات کمی به بار می آید و حتی شاهد پژمردگی گیاهان نیز هستیم.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (21).jpg

.

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه