کاخ ثروتم را با استفاده از سنگ مرمر ساختم

بنده توانستم بعد از تحقیقات کامل در خصوص انواع سنگ و معادن آن و همچنین دنیای تجارت این محصول وارد این عرصه شوم و با به کار گیری دستور العمل های اساتید این حوزه خیلی زود نام آور شوم و کاخ ثروتمندی ام را بنا کنم.

سنگ مرمریت هرسین

از جمله عوامل یونیک بودن و شیک بودن که برای مرمریتها می توان ذکر کرد این است که سنگ مرمریت هرسین دارای رنگهای بسیار زیبایی می باشند و گاها در بعضی از آنها رگه های رنگی نیز دیده می شود که به رنگهای سیاه، زرد، آبی، صورتی، خاکستری و غیره می باشند. در سنگهای مرمر نیز هرچه آهک موجود در سنگ خالص تر باشد رنگ آن به سفیدی بیش تری می زند و هرچه ناخالصی هایی مانند اکسیدهای آهن، خاک رس، مواد قیری و غیره در آنها بیش تر باشد آن رگه های رنگی به وجود می آید.

از سنگ مرمریت بیش تر برای ساخت بناها استفاده می شود و با رگه های رنگی که دارد، ترکیبات بسیار شیک و زیبایی را به وجود می آورد، سرامیک و سنگ مرمریتهای صادراتی نیز وجود دارند که از انواع مرغوب و با کیفیت این سنگها به شمار می روند و می توان آنها را به کشورهای دیگر صادر کرد. در صنعت ساخت و ساز و دیگر مسائل مربوط به ساخت سنگها، مرمریتها از نمونه های محبوبی می باشند که بسیاری از صنعتگران یا معماران از آنها استفاده می کنند.

کاخ ثروتم را با استفاده از سنگ مرمر ساختم

سنگ مرمر طبیعی

کلسیتهایی که در سنگ مرمر طبیعی وجود دارند باعث می شوند که سنگ تراش بتواند آنها را به خوبی و به راحتی بتراشد و همین امر باعث ساخت مجسمه ها و مصنوعات مختلف بسیاری از سنگهای مرمر می شود. همچنین برخی از این سنگها دارای شفافیت بسیار بی نظیری می باشند و صیقلی و براق بودن آنها موجب می شود که برای قسمتهایی که بیش تر در معرض دید هستند از آنها استفاده کنند و معمولاً از آنها برای نمای ساختمان، کف پوش یا دیوار پوشها استفاده می کنند که جلوه ساختمان را دو چندان کند.

علاوه بر ظاهر زیبا، این سنگها یکی از مقاوم ترین سنگها در مقابل سرما، گرما، رطوبت و غیره به حساب می آیند اما چنان که آنها خاصیت جذب آب بالایی دارند بارانهای اسیدی بر روی آنها تاثیر می گذارد و باعث نابودی آنها می شود و معمولا آلودگیها را نیز بسیار دیر بر خود جذب می کنند.

کاخ ثروتم را با استفاده از سنگ مرمر ساختم

سنگ مرمر صادراتی

سنگ مرمر صادراتی نیز دارای انواع زیادی می باشند از جمله انواع سنگهای مرمریت می توان این موارد را نام برد کاشی و سنگ مینیاتوری، سنگ کلکته، مرمریت دهبید، کریستال سایمون، سنگ سماقی، سنگ مارشال، مرمریتهای دارک، سنگ سبز بی موج، سنگ پاندا، سنگ خوب بسطام، سنگ گلدن بلک و چندین نمونه ی دیگر که هر کدام در جای خاصی و برای کاربرد به خصوصی تهیه می شوند.

در بین سنگهای مرمر یکی از پر کاربرترین و بهترین سنگ مرمریت مربوط به آباده است که در صنعت ساختمان‌ سازی از آن بسیار زیاد استفاده می شود. همانطور که می دانید سنگهای مرمر و مرمریتها از معادن استخراج می شوند و معدنی که این سنگ از آن استخراج می شود در شیراز و شهر آباده قرار دارد، البته شهرهای دیگر هم نمونه ی این سنگ را دارا می باشند و این سنگ در ابعاد مختلفی مانند پلاک، اسلب، پله، تایل و فرشی برش داده می‌شوند و در قسمتهای مختلفی از آنها استفاده می‌ کنند.

کاخ ثروتم را با استفاده از سنگ مرمر ساختم

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه