پرورش کدو حلوایی در گلخانه

پرورش کدو حلوایی در گلخانه

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد با توجه به قیمت کدو حلوایی در تهران پیش آید این است که آیا می توان کدو حلوایی را در گلخانه کشت کرد؟

می توانید کدو تنبل را در گلخانه یا پلی تونل پرورش دهید، البته باید توجه داشته باشید که کدو تنبل فضای زیادی را اشغال می کند. شما می توانید با آموزش دادن کدو تنبل در یک قاب عمودی یا داربست، فضای مورد نیاز را کاهش دهید و جالب است بدانید کدو حلوایی در کمتر از 85 روز بالغ می شود و نکته ی مهمی که وجود دارد آن است که این محصول را در گلخانه در کنار سیب زمین و انواع کلم نباید پرورش بدهید.

پرورش کدو حلوایی در گلخانه

چگونه کدو حلوایی بکاریم؟

کدو حلوایی یکی از انواع کدو می باشد که به دلیل طعم شیرینی که دارد در تهیه انواع دسر ها و شیرینی ها بکار برده می شود. در اوایل پاییز قیمت کدو حلوایی کیلویی مناسب می باشد اما در سایر فصل ها به دلیل آن که باید نوع گلخانه ای آن را خریداری کرد کمی گران تر می باشد.

برای پرورش کدو حلوایی ابتدا بذر کدو را در خاک گرم می گذارم تا نشا بزند. کدو حلوایی برای رشد کردن، به آفتاب فراوان و گرما نیاز دارد. نشا را در خاک مناسب قرار دهید، در صورت لزوم، به خاک مواد مغذی اضافه کنید.البته لازم است بدانید نشا باید به روش جوی و پشته در زمین کاشته بشود، پس از ان بر روی بستر آن ها کمی مالچ بپاشید.

هر چند روز یکبار باید آبیاری خاک را انجام بدهید تا خاک خشک نشود. اولین شکوفه هایی که در خاک زده می شود کدو نر می باشد که پس از یک هفته پژمرده و می افتند. سری دوم شکوفه ها کدو حلوایی ماده می باشد که پس از مدتی به میوه تبدیل می شوند.

پرورش کدو حلوایی در گلخانه

کاشت کدو حلوایی در گلدان

افرادی که علاقه زیادی به فعالیت های کشاورزی دارند معمولا در خانه ی خود درون گلدان کدو حلوایی می کارند آن ها بدون توجه به قیمت خرید کدو حلوایی کوچک، این کار را صرفا از روی علاقه انجام می دهند.

برای کاشت کدو تنبل در گلدان شما میتوایند هم بذر و هم نشاء رو در گلدان پرورش دهید برای کاشت بذر به این شکل عمل کنید: بعد از تهیه ی بذر مناسب، گلدان بزرگی انتخاب کنید و با استفاده از خاک سبک که میتونه ترکیبی از خاک باغچه+ پرلیت و پیت ماس + ورمی کمپوست تا پنج سانتی متر بالایی گلدان را پر کنید وسپس بذر را روی خاک قرار دهید(بهتر است برای هر گلدان 1 الی 2 عدد بذر بکارید و بعد از رشد یکی از نشا ها را به گلدان جدید منتقل کنید) و با استفاده از خاک سبک روی بذرها را بچوشانید و سپس خاک را با آبپاش آبیاری کنید و پشت پنجره قرار دهید البته برای بالا رفتن سرعت جوانه زنی میتونید از نایلون هم برای روی گلدان استفاده کنید.

پرورش کدو حلوایی در گلخانه

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه