هویج خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

هویج خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان های موجود در هویج با کاهش خطر ابتلا به چندین سرطان از جمله ریه، روده بزرگ، پروستات و لوسمی مرتبط هستند. مشخص شد که آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی به نام بتاکاروتن با نرخ پایین سرطان ها از جمله سرطان کولورکتال مرتبط است.

جالب است بدانید فروش هویج صادراتی بهترین گزینه برای تشخیص و درمان سرطان می باشد.

هویج همچنین حاوی کاروتنوئید دیگری به نام لیکوپن است. لیکوپن پتانسیل مبارزه با سرطان‌هایی مانند سرطان معده، پروستات، ریه و سینه را دارد و طبق یک مطالعه در سال 2022 ممکن است با سلامت عروق و پیشگیری از اختلالات قلبی عروقی مرتبط باشد.

پتانسیل مبارزه با سرطان هویج به دلیل این است که یک سبزی غیر نشاسته ای و همچنین منبعی از کاروتنوئیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است. بتاکاروتن کاروتنوئیدی است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، اما تحقیقات در مورد سایر ترکیبات هویج و هویج به عنوان یک غذای کامل در حال انجام است.

هویج خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

هویج به تنظیم فشار خون کمک می کند

پتاسیم موجود در هویج نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. این ماده معدنی سطح سدیم را متعادل می کند و به دفع سدیم و مایع اضافی از بدن کمک می کند که فشار را از قلب خارج می کند. اگر می خواهید پس از مصرف بیش از حد غذای نمکی نفخ کنید، هویج را به انتخاب خوبی تبدیل می کند. امروزه قیمت روز هویج به دلیل خواص بی شماری که دارد افزایش یافته است.

هویج سرشار از ترکیبات فنلی مانند اسیدهای کلروژنیک، پی کوماریک و کافئیک است که به شل شدن عروق خونی و کاهش التهاب کمک می کند، که ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند. اگرچه هویج را می توان به صورت پخته یا خام میل کرد، اما خوردن آن به صورت خام ممکن است برای کاهش فشار خون مفیدتر باشد.

هویج خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

هویج از ایمنی شما حمایت می کند

مقاله 2019 منتشر شده در Foods همچنین به دو ویتامین موجود در هویج که برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند اشاره کرد: ویتامین C و ویتامین A. ویتامین C موجود در هویج به حفظ سلامت سیستم ایمنی شما کمک می کند. لیست قیمت هویج در تره بار از سوی کشاورزان ارائه می شود.

ویتامین A با ایفای نقش مهمی در تشکیل و محافظت از غشاهای مخاطی، از سیستم ایمنی حمایت می کند. غشاهای مخاطی به عنوان سدی عمل می کنند تا میکروب ها را از بدن دور نگه دارند. آنها پوشش داخلی دستگاه تنفسی، گوارشی و مجاری ادراری تناسلی را تشکیل می دهند.

هویج خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

5/5 - (1 امتیاز)

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه