طرز تهیه ی بادمجان با سس گردو و انار

پیاز و سیر را ریز خرد کنید. پیاز را در یک تابه داغ با روغن کمی تفت دهید تا شفاف شود. از مراکز فروش عمده فلفل دلمه ای نیز مقداری از این محصول را خریداری و در کنار سیر و پیاز تفت بدهید.

سیر را اضافه کنید، 2 دقیقه تفت دهید. سپس ملاس انار، گردو و ادویه را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و اجازه دهید سس غلیظ شود و چند دقیقه مواد به هم بچسبند.

سپس آب سبزیجات داغ را اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت بسیار کم بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید تا سس به ماهیتابه نچسبد. سس باید تا زمانی که آب تبخیر می شود غلیظ شود. پس از آماده شدن سس و پختن بادمجان ها، ابتدا سس را در یک بشقاب عمیق بریزید و سپس بادمجان ها را بچینید. دانه های انار را بپاشید و در صورت تمایل چند برگ گشنیز یا جعفری اضافه کنید و با برنج ایرانی سرو کنید.

می توانید نوع گوشت را با ران مرغ امتحان کنید (2 ران بزرگ به مقدار مواد در این دستور) در این صورت ابتدا آنها را یک بار در کمی روغن سرخ می کنید سپس بعد از آماده شدن سس آنها را می پزید. سس 30 تا 40 دقیقه.

شما همچنین می توانید سبزیجات را تغییر دهید و به عنوان مثال کدو را جایگزین بادمجان کنید. برای نسخه پاییزی، دستور غذا را با عدس سبز امتحان کنید (200 گرم برای مقادیر دیگر مواد ذکر شده در این دستور غذا)، مقداری قارچ اضافه کنید یا نه. همچنین واقعا خوشمزه است.

طرز تهیه ی بادمجان با سس گردو و انار

شیوه ی آماده سازی بادمجان ها

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. بادمجان ها را بشویید و به صورت چوب هایی به طول حدود 5 سانتی متر و عرض 2 تا 3 سانتی متر برش دهید. فروش بادمجان عمده در تمامی فروشگاه ها انجام می شود و نباید نگران تهیه ی این ماده ی اولیه باشید.

بادمجان های برش خورده را در سینی فر پوشانده شده با کاغذ پخت بچینید و روی تکه های بادمجان روغن زیتون بپاشید. مخلوط کنید و حدود 25 دقیقه بپزید تا نرم شوند. در حین پختن بادمجان ها سس را آماده کنید. مغز گردو را در خردکن یا مخلوط کن کوچک خرد کنید تا کرامبلی به دست آید.

طرز تهیه ی بادمجان با سس گردو و انار

اصول تهیه ی ملاس انار

اگر ملاس انار ندارید (که در خواربار فروشی های شرقی یا ایرانی می توانید پیدا کنید)، با تهیه مقداری از آب انار شروع کنید. بهتر است خرید انار عمده را انجام بدهید تا نگران کم بود این ماده برای تهیه ی غذای خود نباشید.

آب انار و شکر را در قابلمه ای ته ضخیم بریزید و بگذارید بجوشد.

پس از رسیدن به جوش، پخت و پز را با حرارت ملایم به مدت 40 دقیقه ادامه دهید و مرتباً هم بزنید. شربت به دست آمده باید غلیظ شود و پشت قاشق را بپوشاند. مواظب باشید مخلوط زیاد غلیظ نشود چون مانند کارامل چسبناک می شود و شربت در حین سرد شدن به غلیظ شدن ادامه می دهد.

طرز تهیه ی بادمجان با سس گردو و انار

.

.

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه