رنگ نسوز تبریز چه ویژگیهایی دارد؟

رنگ نسوز تبریز چه ویژگیهایی دارد؟

مقاومت رنگ در برابر آتش بسیار حائز اهمیت است و تولیدیها یا کارخانه های رنگ نسوز در مشهد در برابر اشتعال کاملا مقاوم هستند.

رنگهای نسوز مقاوم در برابر آتش و مواد شیمیایی، گازهایی را آزاد می‌نماید که برای کم شدن انتشار شعله در سراسر سطح طراحی شده‌اند اما بعضی دیگر از رنگها یک لایه زغال‌سنگ محافظ ایجاد می‌کنند تا به محافظت از سطح در برابر شعله برای مدت زمان مشخصی کمک نماید.

ممکن است برخی از فناوریهای رنگ از اقدامات موفق دیگری یا ترکیبی از دو مورد ذکر شده قبلی برای دستیابی به حفاظت لازم برای سطح مورد استفاده گردد.

از پرکاربردترین رنگهایی که در بیشتر صنایع پتروشیمی از آن استفاده می شود رنگ نسوز است که در شیراز هم تولید می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

رنگ نسوز تبریز چه ویژگیهایی دارد؟

اما آیا می دانید که چگونه باید از این رنگ استفاده نمود؟ برای استفاده از این رنگ در ابتدا مکان یا شی ء را که م خواهید رنگ بزنید را با یک پارچه محافظت کنید و دستکش محافظ در دست کنید زیرا امکان دارد دستانتان رنگی شود، شپس نیاز به یک گالن یا بیشتر از رنگ و پوشش ضد آتش دارید.

بسته به نوع پوشش شیء یا مکان نسبت اندازه گیری پوشش به رنگ متفاوت است، گالن رنگ را در یک سطل تمیز دو تایی بریزید و با افزودنی خود مخلوط نمایید و با استفاده از همزن رنگ را کامل مخلوط کنید.

پس از اینکه رنگ را با افزودنیهایی مانند تینر مخلوط کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ کردن را شروع کند و مطمئن شوید که ناحیه ای که رنگ می کنید تمیز و پر شده باشد و در اخر رنگ نسوز یا ضد حریق را به طور معمول روی سطح بمالید.

فروش رنگ نسوز در تبریز

یکی از بزرگترین فروشگاههای فروش رنگ نسوز در تبریز است که دارای انواع رنگهای گوناگونی می باشد.

رنگهای مقاوم در برابر حریق دارای سطوح حفاظتی مشخصی هستند و همانگونه که بیان شد مقاومت در برابر آتش حدود۳۰ الی ۱۲۰ دقیقه است و به این معناست که اگر دیوار، درب ورودی ساختمان، سقف یا کف به درستی کار نشده باشد، لایه اضافی اعمال شده حدود نیم الی دو ساعت اضافی تر از سطح محافظت می نماید.

اگر در دور و اطراف تهران هستید و می خواهید رنگ نسوز را تهیه نمایید می توانید به کرج بروید و از انجا این رنگها را تهیه نمایید.

رنگ نسوز تبریز چه ویژگیهایی دارد؟ جالب است بدانید که رنگ نسوز تبریز یا ضد حریق، در صورت آتش سوزی در ساختمان آتش از گسترش به خوبی جلوگیری می نماید پس، یکی از کارآمدترین اقدامات برای جلوگیری از گسترش سریع آتش به شمار می رود، زیرا باعث می گردد شعله و دود پخش نشود.

در ساختمانهای مسکونی رنگهای نسوز بسیار ضروری است، زیرا آتش به افراد داخل ساختمان اجازه می دهد زمان بیشتری برای ترک کردن ساختمان داشته باشند.

تمایز رنگ ضد حریق از رنگ متورم به شدت مهم است، رنگ ضد حریق از گسترش شعله جلوگیری می کند، در حالی که رنگ متورم در هنگام افزایش دما در ساختمان با متورم شدن و ایجاد یک لایه ضخیم فوم سرد واکنش نشان داده که عناصر پوشاننده آن را عایق می نماید و آتش را مهار می کند و از آسیب دیدن آن جلوگیری به عمل می آورد.

رنگ نسوز الوان

اما در ادامه مطالب لازم به ذکر است که ما در این مقاله به صورت مختصر رنگ نسوز الوان را و اقسام آن و نحوه به کارگیری و مزایا و مزیتهای گوناگون استفاده از آن را اشاره می کنیم.

اما ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که رنگها در بین مذاهب گوناگون و ملل و اقوام شدی و یا شاید تمدنهای بشری دارای تقدس باشد بعضی از این تمدنها و مذاهب به بعضی رنگها تقدس دادند و آنها را مقدس می شمارند.

از جمله این مذاهب میتوانیم مذهب اسلام که به رنگ فیروزه‌ای و رنگ سبز تقدس بخشیده است اشاره کرد. و همچنین میتوان مذهب بودا را نام برد که رنگ زرد را مقدس می دانند اشاره کرد.

رنگ نسوز تبریز چه ویژگیهایی دارد؟

امروزه به نسبت گذشته رنگ نسوز الوان در میان مردم شناخته تر شده است.

اما بشر در به کارگیری از رنگها در چندین هزار سال قبل به صورت ابتدایی آنها را با انواع صمغ مخلوط می کرد تا بتواند از سر ترکیب آنها و استفاده در نقاشی که در غارها می کشیده است قوت و ماندگاری برای باقی ماندن در سالهای بعد و تاریخی شدن آن بهره ببرد.

اگر بخواهیم بهترین تمدنهایی که توانستند از رنگها با مهارت به شیوه های خاصی استفاده کنند و رنگ آمیزی زیبایی در تاریخ بشریت از خودشان به یادگار بگذارند اشاره کنیم می توانیم به کشورهایی نظیر ایران مصر و یونان اشاره کنیم که هنرمندانی بی‌بدیل توانسته‌اند از خود نقوش و تابلو نقاشی به یادگار بگذارند که در طول تاریخ بشریت توانسته است سمبل استفاده از رنگها در طول تاریخ باشد.

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه