دیگر نگران مخارج زندگی ام نیستم

دیگر نگران مخارج زندگی ام نیستم

از موقعی که درحوزه کود فعالیت خود را آغاز کردم و کسب و کارم را به صورت اینترنتی ادامه دادم رشد مالی مطلوبی داشتم و ثروت خود را به میلیارد رساندم که باعث شد با وجود کود دیگر نگران مخارج زندگی ام نباشم.

کود آهن حیوانی

برای بهتر شدن شرایط خاک و رشد بهتر گیاه از کود آهن حیوانی استفاده می‌ نمایند برای درخت انجیر و تقویت گیاهان متنوع این کود کارایی دارد از پرکاربردترین کودها می توانیم به کود آهن گاوی اشاره داشته باشیم عناصر موجود در آن می تواند باعث تقویت نفوذ آب در خاک و از طرفی شادابی و طراوت بیش تر گیاه شود برای درختان میوه معمولا از انواع کود گاوی و گوسفندی استفاده می شود

اینکه کود گاوی بهتر است یا کود گوسفندی می تواند به عوامل کثیری بستگی داشته باشد روشهای ضدعفونی کردن کودهای حیوانی و روند استفاده از آن موضوع بسیار مهمی می باشد که باید قبل از تهیه کودها به آن بپردازید. از زمانهای گذشته تا به امروز استفاده از کود حیوانی مرسوم بوده است، کودهای حیوانی در لیست مواد آلی قرار گرفته اند و سبب می‌ شود تا خاک عمر بیش تری داشته باشد و از طرفی تقویت شود.

کودهای حیوانی دارای مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم و آهن و گوگرد هستند و در آنها مقدار مشخصی منگنز وجود دارد با این وجود خاکهای زراعی تقویت شده و باعث رشد گیاه می شود کودهای حیوانی دارای انواع متنوعی هستند که یکی از آنها کود گوسفندی است این کود از مواد ارزشمندی برخوردار می باشد بهتر است که در مصرف کود حیوانی افراط نداشته باشید چرا که سرعت تجزیه این کود بالا بوده و مصرف‌ زیاد آن سبب سوختن گیاه خواهد شد.

با استفاده درست از کود آهن حیوانی درخت و گیاه می توانید شادابی و طراوت خوبی به گیاه خود ببخشید از طرفی میزان آلودگی در آن به حداقل می‌ رسد و محصولاتی که تهیه می‌ شود ارگانیک هستند محصولات ارگانیک از سری محصولاتی هستند که در فرایند تهیه آنها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است و در نتیجه باعث حفظ سلامتی بدن شما خواهند شد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (2).jpg

کود مرغی

استفاده از کود مرغی به دلیل دارا بودن ترکیبات آلی برای افزایش کیفیت خاک یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش کیفیت و رشد محصولات کشاورزی و باغی می باشد و البته استفاده از آن برای تولید مکمل های آبزیان نیز یکی دیگر از موارد استفاده آن می باشد.

این کودهای حیوانی حاوی ترکیبات آلی فراوانی برای رشد گیاهان بوده و موجب حاصلخیزی خاک شده و سبب ازدیاد محصول و کیفیت آن می گردد.

در خصوص قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت، نوع و درصد عناصر موجودشان تعیین می شوند به نحوی کارزش کود مرغی بستگی به ترکیب غذایی و نوع آن و نحوه نگهداری مرغ و نوع ماده ای که برای بستر مرغ استفاده می شود دارد.

برای مثال کود بستر جوجه های گوشتی با توجه به اینکه حاوی 18 تا 30 درصد اسید اوریک، 12 تا 17 درصد آمونیاک و 2 تا 4 درصد کراتین انرژی بالاتری را داشته و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo.jpg

کود سبز

کود سبز با جذب و ذخیره مواد غذایی در خود از شسته شدن آنها در خاک جلوگیری می کند، دانستن این نکته مهم است که گیاهی که به عنوان کود سبز استفاده می شود نباید اثر فیتوتوکسینی بر روی محصول بعدی داشته باشد، فصل رشدش کوتاه باشد، تراکم بوته ایی بالا را تحمل کند، رشد سبزینه ای زیادی داشته باشد تا علاوه بر افزودن مواد آلی بالا به خاک، پوشش کامل خاک را هم تامین کند. پوشش کامل خاک برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین بازداری از رشد علفهای هرز در خاک بسیار مهم و ضروری است. در واقع اهداف اصلی استفاده از کود سبز به شرح زیر است.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (1).jpg

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه