حبه های خرما برایم مثل دانه های مراورید ثروت ساز شدند

همه ما می دانیم که خرما یکی از خوراکی های محبوب بین تمام ایرانی ها می باشد و از طرفداران بالایی برخوردار است و من نیز با اطلاع از این موضوع تصمیم گرفتم تا وارد عرصه تجارت این محصول شوم و به این طریق بود که ثروتمند شدم.

خرما پیارم اهواز

یکی از متداول ترین خرماهای ایران که در دسته خرماهای مرطوب قرار گرفته خرما پیارم اهواز می باشد که از ارقام صادراتی بوده و ما در این مطلب قصد بررسی مشخصات آن را داریم. این نوع خرما به صورت عمده، فله و در انواع بسته بندی در بازار داخلی ارائه می شود که دارای کیفیت بالایی می باشد. بافت نرم و گوشت مناسبی که خرما کلوته دارد باعث شده است که یک میان وعده بسیار مناسبی برای افراد به شمار رود و میزان بالای ویتامینها و مواد معدنی موجود در آن دلیلی بر این است که جزء یکی از غنی ترین خرماها محسوب شود.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-30T171244.997.jpg

خرما پیارم اصل

قیمت مناسب و درجه کیفی بالای خرما پیارم اصل باعث شده است تا این محصول در بازار داخل و بین الملل جایگاه بسیار خوبی پیدا کند و سالانه آمار صادراتی چشمگیری را از آن خود کند. نخل این نوع خرما و هسته خرما از گونه نخلهای بلند می باشد و زمان باردهی آن حدود 7 تا 10 سال می باشد. قد خرما کلوته بین 2.5 الی 3.5 سانتی متر بوده که این میزان به محل برداشت آن بستگی دارد. خرما کلوته در دسته خرماهای نیمه مرطوب قرار می گیرد که میزان شیره آن متوسط بوده و میزان رطوبت آن بین 12 الی 14 درصد متغیر است.

با توجه به کیفیت، زمان برداشت و آب و هوای محل کشت خرما میزان رطوبت آن تغییر می کند. زمان برداشت این نوع خرما از اوایل شهریور تا اواخر آن می باشد و در دسته خرماهای میان رس قرار می گیرد.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-30T171305.413.jpg

خرما پیارم اعلا

خرما پیارم اعلا در مناطق زیادی کشت می شود اما بهترین نوع آن مربوط به منطقه جیرفت کرمان می باشد، مشخصات ظاهری خرما کلوته شبیه به خرما مضافتی است اما بافت آن کمی سفت تر است.

یک نوع از درشت ترین خرماهای موجود در ایران خرما کلوته است که هسته ای سخت دارد اما میزان چسبندگی گوشت آن به هسته زیاد نمی باشد. افرادی که طبع سردی دارند می توانند خرما را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند چراکه طبع آن بسیار گرم بوده و برای این افراد مناسب می باشد.

C:\Users\MacanPc\Downloads\Logo (1) - 2023-01-30T171331.278.jpg

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه