بخاطر کبد چربم تخمه خور نبودم ولی همین ثروتمندم کرد

بخاطر کبد چربم تخمه خور نبودم ولی همین ثروتمندم کرد

سالها بخاطر کبد چربم لب به تخمه نمی زدم تا اینکه متوجه شدم یکی از دوستانم با فروش عمده انواع تخمه به درآمد بالایی رسیده است و همین شروع داستان من شد. به شناخت انواع تخمه پرداختم و حالا تخمه برای من ثروت ساز شده است. در ادامه بخشی از دانسته هایم را با شما به اشتراک می گذارم.

تخمه

گل آفتابگردان که حاوی مقدار زیادی تخمه آفتابگردان چینی است که وقتی آن را می چینند ظاهر خیلی جالب و جذابی دارد که اکثر افراد برای یک بار هم که شده آن گل را خریداری کرده اند. این گیاه بین 3 تا5 ماه رشد می کند. یکی از پر مصرف ترین دانه ها است که خاصیت درمانی و خوراکی دارد. اگر تخم آن را بکاریم تعداد زیادی از تخمه های افتاب گردان خواهیم داشت زیرا هر گل حاوی تعداد بی شماری تخمه خواهد بود.

از مصرف تخمه آفتابگردان چینی هیچ فردی دچار حساسیت نشده است و به ندرت این اتفاق می افتد. باید به صورت منظم از آن در برنامه غذایی خود قرار دهید. زیرا خوردن تخمه آفتاب گردان باعث رشد مو ها می شود و از ابتلا به سرطان و عفونت جلوگیری می کند.

بخاطر کبد چربم تخمه خور نبودم ولی همین ثروتمندم کرد

تخمه ژاپنی

یکی از انواع آجیل و دانه های خوراکی که به تخمه ژاپنی و تخمه کدو معروف است در حقیقت هیچ ارتباطی به کشور ژاپن نداشته و در منطقه جابان در دماوند پرورش داده می‌شود و در سبزوار، مشهد و تهران نیز یافت می شود نوعی از هندوانه وجود دارد که قابل خوردن نبوده و تخمه آن برای مصرف به عنوان آجیل استفاده می شود.

این محصول که همان تخمه هندوانه می باشد از خواص بسیار زیادی برخوردار است. رنگ دانه های این تخمه قهوه ای بوده و پوسته سختی دارد همچنین مغز آن پر از خواص مفید برای سلامت بدن انسان می باشد.

پروتئین موجود در این دانه ها بسیار مفید بوده و می تواند نیاز روزانه بدن به این ماده را به خوبی تامین نماید استفاده از این محصول توسط کارشناسان تغذیه توصیه شده است.

بخاطر کبد چربم تخمه خور نبودم ولی همین ثروتمندم کرد

تخمه کدو تنبل

یکی از تنقلاتی که از آن در هنگام تماشای فوتبال و فیلم استفاده می کنیم تخمه بوده که دارای انواع مختلفی همچون تخمه آفتابگردان می باشد اما ما در این مقاله قصد بررسی تخمه کدو تنبل را داریم که در شهرهایی مانند: مشهد، تهران، کرمانشاه و سایر شهرها فروش بالایی دارد.

تخمه کدو همان تخم کدو تنبل می باشد که سرشار از مواد مغذی و ویتامینهای مختلف است اما افراد زیادی از فواید آن برای سلامتی و زیبایی آگاهی ندارند.

توجه به طبع خوراکیها موضوع مهمی بوده و افرادی که به طب سنتی علاقه مند هستند، همواره به دنبال دانستن طبع مواد خوراکی مختلف و اطلاع از طبع محصولات مصرفی در طول روز می باشند. انواع تخمه کدو عبارتند از:

تخمه کدو مشهد

شاید تا به حال نام تخمه کدو ریز یا تخمه کدو مشهد به گوشتان خورده باشد، این تخمه از نوع آجیلی بوده و به دلیل ارگانیک بودن و طعم بسیار خوبی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تخمه کدو کرمانشاه

یکی از شهرهایی که در فروش انواع تخمه از جمله تخمه کدو یا تخمه آفتابگردان گلپر معروف بوده کرمانشاه می باشد که سالانه آمار فروش بالایی را نصیب خود می کند.

بخاطر کبد چربم تخمه خور نبودم ولی همین ثروتمندم کرد

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه