با قانون جذب آرزوهایم را به خاطره تبدیل کردم

با قانون جذب آرزوهایم را به خاطره تبدیل کردم

این روزها این جمله را زیاد شنیده اید که با قانون جذب می توانید به آروزهای خود دست بیابید و می توان گفت با عمل به نکاتی این مسئله امکان پذیر است من هم توانستم با کار بر روی افکار خودم و تحقیق درباره قاووت شغل مورد علاقه خود را پیدا کنم.

قاووت

اگر تا به حال به شهر کرمان سفر کرده باشید حتما سوغاتی خوشمزه و مقوی این شهر یعنی قاووت را می شناسید، خواص فراوانی برای این محصول آورده شده است، زنانی که قصد بارداری آن هم پسرزایی دارند هم چنین برای تقویت حافظه کودکان توصیه می شود از این محصول به دلیل طبع گرمی که دارد استفاده شود. در قدیم تنوع قاووت کم بود و به سه نوع چهل گیاه، نخودی و خشخاش محدود می شد ولی امروزه طعمهای متفاوتی از این محصول تولید می شود اما پرطرفدارترین و پر فروش ترین طعم آن همان مدلهای قدیمی می باشد.

اگر نگران کوتاه بودن قد کودکان خود هستید و به دنبال راه طبیعی برای افزایش قد آنها می باشید از قاووت خشخاش به ویژه در نوع نخود نارگیل برای رفع این مشکل استفاده کنید، این محصول علاوه بر افزایش قد در تقویت و استحکام استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر می باشد. طعمهای مختلف قاووت وجود دارد که هر کدام خواص مخصوص خود را دارا می باشد. برای درمان بی خوابی و یا خواب نامنظم فرزندتان می توانید از قاووت خشخاش استفاده کنید تا مشکل کم خوابی آنها برطرف شود، همچنین برای کودکان پرخاشگر و عصبانی، قاووت گل گاو زبان به عنوان یک داروی گیاهی عمل کرده و آرام کننده اعصاب می باشد.

C:\Users\alborz\Desktop\Downloads\image.psd (26).jpg

قاووت پسته

یکی از اصیل ‌ترین و قدیمی ‌ترین سوغاتیهای شهر کرمان قاووت پسته با طعمهای مختلفی مثل پسته می ‌باشد که در کرمان با قیمتهای متنوعی خرید و فروش می شود، خود کرمانی‌ها به آن قووتو و قوتو نیز می‌ گویند. قاووت طعم شیرینی دارد.

همچنین یکی از منابع اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین ترکیبات ضد اکسیدان است و اگر بخواهیم آن را خلاصه کنیم می ‌توان گفت که قاووت بمب انرژی است که می ‌توان آن را به ‌عنوان یک صبحانه کامل، میان وعده یا در پایان شب بخورید.

شیرینی قاووت در انواع متفاوتی تولید می‌ شود که اگر به یک نوع آن اشاره کنیم می توان به این ‌مورد اشاره کرد که ترکیب نخود نارگیل و شکر از ترکیبات یک نوع از قاووت می ‌باشد اما ترکیبات اصلی به ‌کاررفته در قاووت به این صورت است، آرد نخودچی، پودر پسته، رازیانه، پودر مغز گردو، شکر، قهوه، تخم خرفه، خشخاش، جو، بذر کتان، گشنیز، روپاس، سیاه دانه، جدوا، هل، کنجد، تخم کاهو و غیره.

C:\Users\alborz\Desktop\Downloads\image.psd (27).jpg

قاووت پسته کرمان

در طب سنتی ایرانی بسیاری از مخلوطهای تهیه شده طبیعی برای درمان بیماریها به ویژه در اختلالات ملایم استفاده می گردند که در بیشتر استانهای کشور تولید می شود ولی در اصل قاووت پسته برای استانهای کرمان، شیراز و یزد است که قاووت پسته کرمان یکی از معروف ترین آنهاست استان کرمان دارای فرهنگ و تنوع جمعیتی خاص خود می باشند و طب سنتی بخشی از فرهنگ مردم این استان می باشد.

با وجود استفاده گسترده از آن به صورت علمی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است که قاووت که در گفتار کرمانی قوتو نامیده می شود و سوغات سنتی شیرین کرمان می باشد که بسته به نوع آن از مخلوط چند نوع بذر، مغزیجات و گیاهان دارویی درست می شود که پس از بو دادن برخی از آنها به صورت مخلوط با شکر آسیاب و پودر می گردد.

موارد مصرف قوت بیشتر به عنوان فراورده نیرو بخش و مقوی و به طور کلی به عنوان تنقلات است که در فلسفه غذاهای ایرانی غذاها به سه نوع خنثی گرم و سرد طبقه بندی می شوند و به نظر می رسد که غذاهای گرم محرکه متابولیسم بدن بوده و غذاهای سرد اثر برعکس دارند و نظر بر این است که قاووت غذای گرم بوده و به صورت سنتی برای کاهش خستگی افزایش نیروی حیاتی و افزایش آرامش مورد استفاده قرار می گیرد.

C:\Users\alborz\Desktop\Downloads\image.psd (28).jpg

Loading

امتیاز بدهید

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه